HAVÍŘOVSKÝ ZLATÝ KAHANEC NA TĚRLICKÉM OKRUHU 2008
To samo svědčí o tom, že závody byly buď úplně skvělý, nebo úplně hrozný.
Když to co budu psát dál shrnu, tak jsem si z obnoveného těrlického okruhu odvezla krásný zážitek a pro mě tyto závody byly skvělé (jedny z nejlepších letos) a pevně doufám, že začala jejich nová tradice.
Zúčastnila jsem se jako člen Indi Racing teamu, takže jsem měla možnost pozorovat dění v depu, diváky i pořadatele a samozřejmě jezdce.
Indi #23 už dorazil na místo v úterý, rovnou z Pannonie, kde byl na testování. Aspoň měl možnost si užít trochu klidu u místní přehrady.
V pátek se konala zahajovací akce na havířovském náměstí, kde bylo postaveno velké podium a jezdci se dopravili na svých závodních strojích na místo po vlastní ose. Indi neplánovaně podstoupil autogramiádu (zajistit hromady plakátů nebyl žádný problém, protože letos byl právě Indi na plakátech a vstupenkách k tomuto závodu) a se svojí indiánskou čelenkou byl pro spousty přítomných (nejen) dětí opravdovým zpestřením a středem pozornosti.
Depo, část asfalt, část travnaté plochy, je umístěno přímo u startu a nájezd i výjezd fungoval bez problémů. V pátek večer už bylo krásně zaplněné i přes obavy z počasí, které slibovalo přívalové deště. Samotná trať byla viditelně dobře zabezpečená s krásným novým asfaltem. V sobotu měly tréninky skluz a museli jsme se pořád informovat o novém časovém rozvrhu, ale pak se to docela ustálilo a na to, že se jednalo o první ročník, to fungovalo dobře.
Když už jsem se dotkla té informovanosti, tak jsem slyšela pochvaly na tlampače podél trati, že bylo krásně slyšet a rozumět, takže za to určitě velká pochvala.
Když najížděli do první „kvaldy“ jezdci ve třídě do 600ccm, bylo vidět, jak se těší na tu jízdu a tak neopomenuli hnedka ze startu motorku zvednout na zadní, jako by i ty samotný motorky byly tolik natěšený. Po této první jízdě nám bylo jasný, jak moc rychlý tyhle závody budou a jak moc budou znát rozdíly v motorkách, které třeba v Hořicích nehrají tak úplně hlavní roli.
Indi #23 měl ve třídě do 600ccm připravenou ZX6R, kterou má ve „stockové“ úpravě (vlastně v žádné :-D ) a ve třídě nad 600 svojí GSXR 750 taktéž v sérii, jelikož je to Indiánova civilní motorka. Indi stihl na GSXR i pár kol nahrát na kameru během tréninku, kamera se ovšem za jízdy začala odlepovat z nádrže, a tak ji Indi vytrhl a při rychlém průjezdu depem hodil po prvním známém obličeji a jel dál...kamera pořád natáčela i když putovala dál do dalších rukou,což se neobešlo bez různých průpovídek, takže na úpravě videa se pracuje a máte se na co těšit J
Během prvních tréninků se projevily problémy s časomírou, kdy ve výsledcích bylo započítáno třeba jen jedno kolo, nebo naopak nesmyslné časy, ale to se během druhého tréninku vcelku zlepšilo.
Indi si nakonec vyjel v šestkách čtvrtou pozici v první řadě, kdy na pole position stál výborný jezdec Rico Penzkofer se svojí brutálně nabitou R6. Dále pak Brož se sportovou ZX6R a Chalupa s GSXR. Ve třídě nad 600 měl Indi pole position a vedle něj stál Brož se svojí ZX10R a také Přemek Glinz se svojí Suzuki GSXR 1000.Večer a v noci se začalo projevovat špatný počasí, ale ráno jsme se kupodivu probudili do vcelku pěkného nedělního dne. Počasí se nad pořadateli Zlatého Kahance 2008 opravdu smilovalo a mělo to určitě obrovský vliv i na diváckou účast. Když jsme stáli po jednom závodě při vyhlašování vítězů u depa a viděli jsme jak se po otevřené trati zleva i zprava hrnou davy diváků, to byla nádherná podívaná!
Starty obou závodů byly napínavý jako kšandy a nervozita jezdců a jejich doprovodů byla neuvěřitelná. V šestkách podle očekávání vyhrál s velkým náskokem Rico Penz a za ním po zajímavých soubojích, kdy se neustále střídalo pořadí, dojel na skvělém druhém místě Indi #23 a za ním na třetím místě Chalupa.
V litrech si již nechtěl nechat znovu ujít bednu Brož a tak si se svojí ZX10R na táhlých, dlouhých rovinkách postupně vybojoval slušný náskok a za ním dojel zase na skvělém druhém místě Indi #23 a následně Přemek Glinz.
Tenhle víkend se tedy pro náš tým opravdu vydařil a na příští rok možná budeme uvažovat o konkurenceschopnějších strojích právě pro tenhle závod J
Poslední výtku bych měla k možnosti stravování, to bylo hodně podceněný, bylo tam jen pár stánečků a klobásy se ani nestíhali dopékat a fronty dosahovali hrůzných rozměrů , no a takovej hladovějící Indián, to je potom peklo! J
Takže závody super, počasí vyšlo, pořadatelé se fakt snažili, obešlo se to bez vážnějších malérů a věřím, že i diváci si to opravdu užili. Kdo nepřijel, přišel o fakt povedený závodní víkend. Doufám, že přírodní okruhy s kvalitou jakou mají Hořice nebo Těrlicko, budou nadále přibývat…no a možná…možná se dočkáme nějakého českého šampionátu na přírodních tratích…kdo ví.
Veronika Indy racing team